Safe Buy krok po kroku

Jak zostać uczestnikiem Programu Safe Buy?

Jeśli działasz fair play w eCommerce, nie możesz przejść obojętnie obok Programu Safe Buy. Pomaga on budować przyjazne relacje z klientem, poprzez wdrożenie elementów, które rzeczywiście mają znaczenie dla polskiego e-konsumenta i tym samym wyróżniają sklep na tle konkurencji. Udział w Programie gwarantuje dostęp do usług, które zazwyczaj wiążą się z długotrwałymi audytami i kosztowną konsultacją prawną. Z Safe Buy jest inaczej. Przyłączenie się do Programu jest szybkie, proste oraz przystępne cenowo dla każdego sklepu.

REJESTRACJA

Rejestracja w celu założenia konta sklepu jest darmowa i polega na podaniu adresu e-mail, hasła i akceptacji regulaminu. Po tym kroku na podany adres e-mail przychodzi wiadomość potwierdzająca rejestrację z linkiem aktywacyjnym. Od momentu aktywacji, nowy użytkownik ma dostęp do dedykowanego panelu sprzedawcy, w którym podaje dane firmy, a następnie dodaje swój sklep.

DODANIE SKLEPU

Dodanie sklepu to 3 szybkie kroki, w których, z pomocą prostej ankiety, sprzedawca podsumowuje informacje o warunkach sprzedaży w swoim e-sklepie. Pytania dotyczą informacji ogólnych o sklepie, danych kontaktowych, umowy sprzedaży oraz dostępnych form płatności i dostawy. Są to istotne zagadnienia, które widnieć będą w rejestrze Safe Buy oraz na interaktywnym widżecie. Każdy nowo dodany sklep ma generowany numer ID, który musi zostać wpisany w tytuł przelewu, czyli wpłaconej składki za uczestnictwo, wynoszącej jedynie 25zł netto miesięcznie.

Od momentu zaksięgowania płatności, weryfikacja firmy i sklepu przez Zespół Safe Buy jest błyskawiczna, w typowym przypadku trwa tylko do 3 dni roboczych. Należy jednak liczyć się z tym, że Safe Buy, choć nie jest elitarnym klubem, nie zawsze przyjmie każdy sklep.

WACHLARZ KORZYŚCI

Po akceptacji zgłoszenia i włączeniu do Programu, sprzedawca wyróżniony jest w Rejestrze Safe Buy jako rzetelny e-handlowiec, respektujący wytyczne kodeksu dobrych praktyk eCommerce Fair Play oraz otrzymuje oficjalny, klikalny znak Safe Buy. Ponadto, ma możliwość umieszczenia na swojej stronie interaktywnego widżetu z podsumowaniem warunków sprzedaży, który już w pierwszych sekundach na stronie zwraca uwagę konsumenta i zwiększa jego zaufanie do sklepu.

Uczestnicy Programu otrzymują profesjonalny pakiet niezbędnych dokumentów prawnych, tj. regulamin sprzedaży sklepu wraz z Polityką Prywatności, wzór dostąpienia od umowy, komplet wzorców dokumentacji z zakresu Polityki bezpieczeństwa danych osobowych oraz Instrukcji zarządzania systemem informatycznym. Regulamin sprzedaży jest dostosowany do indywidualnego sklepu, przygotowany w przejrzystej dla klienta formie, zgodny z nową ustawą konsumencką i pozbawiony klauzul abuzywnych. 

To jednak nie wszystko. Dodatkowo, Program Safe Buy ofiarowuje sprzedawcom nowe kanały dotarcia do klienta. Sprzedawca Programu Safe Buy może skorzystać z Wpisu Premium w wybranej kategorii na serwisie Sklepy24.pl, co miesiąc odwiedzanym przez ponad milion polskich e-konsumentów.

Jeśli nadal masz wątpliwości zapoznaj się ze wszystkimi korzyściami oferty Safe Buy.

Ty też działasz fair play w eCommerce
i chcesz dołączyć do uczestników Programu?