96% sklepów online ma problemy z nowymi przepisami, tuż przed ich wejściem w życieJak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwisy SafeBuy.pl i Sklepy24.pl, zaledwie 4% sprzedawców internetowych nie ma problemu ze znajomością i zrozumieniem nowych przepisów konsumenckich na 2 tygodnie przed ich wejściem w życie. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 09-11 grudnia 2014 czyli dokładnie 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowej ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta. Zaproszonych do wypełnienia ankiety zostało 8 tys. sklepów zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl i w analizowanym terminie na wszystkie 5 pytań odpowiedziało 440 sprzedawców, co daje próbę statystyczną wystarczającą do przeprowadzenia wiarygodnej analizy. Z ankiety wynika, że wśród sprzedawców: Poniżej prezentujemy wyniki ankiety oraz prawidłowe odpowiedzi w odniesieniu do nowej ustawy, przy czym pytanie nr 4 dotyczy zmiany nazewnictwa w KC a pytanie nr 5 nie ulega zmianie, ale obydwa zostały wprowadzone do badania w celu zwrócenia uwagi na te ważne zagadnienia. |
||
KIEDY INFORMACJA
|
Konsument powinien być poinformowany o łącznej cenie zamówienia: Odpowiedzi sprzedawców
n = 440 |
|
JAKA INFORMACJA
|
Oprócz ceny towaru, sprzedawca musi przed zawarciem umowy informować o: Odpowiedzi sprzedawców
n = 440 |
|
TERMIN ODSTĄPIENIA
|
Termin odstąpienia bez podania przyczyny od umowy zawartej z konsumentem to: Odpowiedzi sprzedawców
n = 440 |
|
SPOSÓB REKLAMACJI
|
Jeżeli sprzedany towar ma wadę, wówczas konsument: Odpowiedzi sprzedawców
n = 440 |
|
REJESTRACJA W GIODO
|
Sprzedawca internetowy nie musi zgłaszać zbioru danych osobowych konsumentów do GIODO, gdyż: Odpowiedzi sprzedawców
n = 440 |
|
Jak wypadł Państwa sklep?Dostosowanie sklepu i jego regulaminu sprzedaży do nowych przepisów jest niezbędne od 25 grudnia 2014r., a za niedopełnienie tego obowiązku sprzedawca może narazić się na kary oraz straty materialne, w szczególności wynikające z: Kodeksu wykroczeń (Dz. U. z 2013 r. poz. 482, z późn. zm.7)
Nowej Ustawy Konsumenckiej (Dz. U. z 2014 r.)
Czy odpowiedzieli Państwo poprawnie na wszystkie pytania? Jeżeli nie pamiętają Państwo swoich odpowiedzi, wówczas zostaną one przesłane do Państwa drogą mailową. W razie wątpliwości prosimy o kontakt. Jeżeli nie dostosowali Państwo jeszcze swojego reglaminu sprzedaży, informujemy, że uczestnicy programu eCommerce Fair Play mogą skorzystać z darmowego generatora regulaminu sprzedaży, który w 100% jest zgodny z nowymi przepisami. Dokumenty generowane przez Safe Buy są dopracowane merytorycznie i estetycznie tak, aby zachować przejrzystą i zrozumiałą formę dla konsumenta. |
||
Wsparcie dla sklepów w ramach Programu Safe BuyMisją serwisu SafeBuy.pl są przyjazne zakupy internetowe, czego nie można osiągnąć bez odpowiedniej edukacji i wsparcia małych i średnich sprzedawców. Dlatego pakiet niezbędnych dokumentów prawnych dla sklepu, w tym regulamin i wypełniony wniosek do GIODO są bezpłatne dla uczestników Programu. Ponadto sprzedawcy wyróżnieni są w rejestrze Safe Buy, na łamach portalu Sklepy24.pl, a ich sklep opatrzony klikalnym znakiem Safe Buy, który zwiększa zaufanie klienta. |
Badanie znajomości nowej ustawy konsumenckiej